тема. Рюноске Акутагава "Павутинка". Майстер японської новели Р.Акутагава. Утілення ідеї про моральну справедливість у новелі "Павутинка"
Завдання за твором
тема. Герберт Уеллс "Чарівна крамниця". Точка зору дорослого і дитини в новелі
Пройти тестування за посиланням . Зміст твору "Чарівна крамниця"
https://naurok.com.ua/test/start/274810

1. Перегляньте відеопрезентацію і виконайте завдання
Пройти тестування за посиланням . Зміст твору "Чарівна крамниця"
https://naurok.com.ua/test/start/274810

тема. Герберт Уеллс. "Чарівна крамниця". Видатний англійський фантаст. Точка зору дорослого і дитини в новелі "Чарівна крамниця"
1. Перегляньте відеопрезентацію і виконайте завдання

тема. Розвиток мовлення. Твір-роздум "Чи здійснилася мрія старого Бермана? (за новелою О.Генрі "Останній листок")
Завдання. За пам*яткою написати твір
тема. Образи дівчат, їхня динаміка (Сью, Джонсі). Особливості художньої мови новели, розповідач. Поглиблення понять про оповідача і розповідача. Порівняння бразів героїв новели
1.
Перевір свої знання:
1. Район, де знімали кімнату Сью та Джонсі, розташувався:
А) на захід від площі Вашінгтона;
Б) у передмісті Нью-Йорка;
В) на схід від Манхеттена.
2. Студія Сью та Джонсі містилася:
А) на першому поверсі;
Б) на третьому поверсі;
В) на горищі.
3. Де познайомилися дівчата-художниці:
А) у ресторані;
Б) на художній виставці;
В) у невеличкому курортному містечку.
4. Що НЕ об’єднувало художниць:
А) погляди на мистецтво;
Б) погляди на крислаті капелюхи;
В) погляди на салат із листя цикорію;
Г) погляди на широкі рукави.
5. «…пришелець почав бродити по колонії, торкаючись то одного, то другого
своїми крижаними пальцями». Це –
А) містер Берман;
Б) містер Незнайомиць;
В) містер Пневмонія.
6. Який краєвид відкривався із вікна студії художниць:
А) глуха стіна сусіднього будинку;
Б) глуха стіна фабрики вакси;
В) глуха стіна високого паркану.
7. Хто давав Джонсі один шанс із десяти на одужання:
А) Берман;
Б) лікар;
В) Сью.
8. Про що просила Сью старого Бермана:
А) позичити їм гроші;
Б) позувати для її картин;
В) вмовити Джонсі боротися за життя.
9. Коли Джонсі вирішила боротися за життя, вона попросила з’їсти:
А) смажену курку;
Б) смажену картоплю;
В) бульйон.
10. Який шедевр намалював Берман:
А) Неаполітанську затоку;
Б) портрет Джонсі;
В) останній листок плюща.
11. Скільки днів хворів старий художник:
А) один;
Б два;
В) три.
12. Яку фарбу НЕ використовував Берман, малюючи свій шедевр:
А) коричневу;
Б) зелену;
В) жовту.
2. Прочитайте тексти. Вони допоможуть вам заповнити таблицю.
Характеристика Джонсі
Джонсі гарно малювала, була досить розумною і працьовитою, але хіба ці якості могли їй допомогти на шляху до повноцінного одужання? Ні, ніяк не могли. Щоб розлучитися з хворобою і одужати, людина повинна володіти силою волі, а ось у Джонсі її, на жаль, практично не було. Вона зневірилася в тому, що зможе одужати, хоч це і залежало цілком виключно від неї самої та від її відношення до свого захворювання. Навіть доктор, який відвідав Джонсі, сказав, що від її настрою залежатиме, виживе вона чи ні. Але дівчина не могли в це вірити, навпаки вона почала думати, що смерть прийде до неї тоді, коли з дерева, яке стоїть за її вікном, опаде останній листок. Але час йшов, дерево повністю опало, а один-єдиний листок все продовжував висіти. Нарешті це додало впевненості дівчині, вона стала іншою – вона стала вірити в те, що виживає. Саме тоді Джонсі і одужала, стаючи все міцніше день від дня. На прикладі Джонсі можна зрозуміти натуру творчої людини, яка потребує підтримки і іноді навіть жертовного душевного лікування. На жаль, ціною порятунку життя Джонсі для Бермана стало його власне життя.
Характеристика Сью
Сью – подруга Джонсі, разом вони знімають кватриру. Сью також художниця, разом з подругою вона ділить свої незгоди та радощі. Їх дружба більша, ніж просте товаришування, бо кожна здатна на самопожертву заради іншої. Життя не занадто добре до дівчат, вони змушені брати замовлення на малюнки заради грошей, які потрібно сплачувати за помешкання, їжу та інші людські потреби. Проте їх мізерних заробітків ледве вистачає на те, щоб сплачувати рахунки. Тому тяжка хвороба Джонсі є для дівчат нелегким випробуванням, адже грошей на ліки немає, і немає можливості їх заробити. Джонсі вимушена залишитися без медичної допомоги, віч-на-віч із хворобою, користуючись лише дружньою підтримкою своєї подруги Сью та старого художника Бермана.
3.
Порівняй та запиши до таблиці спільні та відмінні риси
Сью та Джонсі.
Сью
|
Спільне
|
Джонсі
|
4. Дайте письмові відповіді на питання

6. Яку роль відіграє той, хто розповідає про двох подруг?
Тема. Новела О.Генрі "Останній листок" - гімн людині, котра здатна на самопожертву заради ближнього. Специфіка розкриття образу Бермана (непримітна зовнішність, невдаха, найкращий "шедевр" митця)
Завдання (д/з)
1. Прочитати новелу "Останній листок" с. 213 - 219 (підручник)
2. Опрацювати запитання, подані після тексту твору
3. Запишіть у зошит елементи сюжету твору:
Експозиція -
Зав'язка -
Розвиток дії -
Кульмінація -
Розв'язка -
4. Заповніть табличку "Риси характеру Бермана"

Ознайомтеся з основними поняттями з теми та цікавими відомостями з біографії письменника, творчість якого починаємо вивчати. Складіть схематичний конспект прочитаного матеріалу. Сфотографуйте і надішліть вчителю
![]() |
Немає коментарів:
Дописати коментар