Портфоліо вчителя-словесника
Олени Дунаєвської
Трохи про себе
Я вважаю, що навчитися бути вчителем фактично неможливо. Ним
треба народитися. Треба відчувати душу дитини так, як відчуває її природа. А це можливо лише там, в
дитинстві. Отож, треба залишити з собою те солодке дитинство, і у своїй
діяльності педагога часто звертатися до нього за порадою). Звісно, це художні
метафори, якими люблять користуватися вчителі-словесники.
Мабуть, я маю сказати, що щодо обрання своєї майбутньої
професії у мене не було вибору – адже мої батьки обоє вчителі. Зростаючи у
вчительській сім’ї, я
бачила лише цікавий і загадковий світ науки, яким можна було керувати моїм
батькам. Вони – той зразок людяності, який хочеться наслідувати і переймати.
Саме дивлячись на них – захоплених своєю роботою – я і вирішила бути
вчителькою. Тільки втілила свої бажання в реальність з другого разу.
Так
склалося, що я маю дві вищі освіти, перша з яких – психологічна. Так, мені
знадобилося п’ять років студіювати психологічні і соціально-гуманітарні дисципліни,
щоб навчитися відчувати людину. Я навіть встигла попрактикувати у школі з
учнями, прийшовши у Ряснянський НВК на посаду соціального педагога у 2011 році.
Але
якщо ти літератор в душі – то жодна паперова робота не прив’яже
тебе до того, що треба сидіти над сухими статистичними звітами. Так , пропрацювавши два роки цілителем дитячих (а
інколи і дорослих) душ, я зважилася знову стати студенткою і отримати
спеціальність вчителя гуманітарних
дисциплін – філолога – отримавши відповідний диплом у 2015 році. Царина морфології і літератури вабили мене ще
з дитинства.
В цілому, на даний момент мій педагогічний стаж становить неповних дев’ять років. За цей час я навчилася цінувати дитячу довіру та інколи бути феєю для своїх учнів.
Моє педагогічне кредо віддзеркалюється у життєвому
Результати педагогічної діяльності, що
відображають
динаміку результатів діяльності
Мої учні є постійними учасниками
різноманітних конкурсів, олімпіад, Міжнародних
та Всеукраїнських ігор не тільки з предметів українська мова, література
і зарубіжна література, а й різних творчих конкурсів. Як творчий і невгамовний
вчитель, я завжди підтримую будь-які творчі прагнення і поривання дітей,
причому, не тільки свого рідного класу. Кожен учень нашої школи знає, що я
безвідмовно допоможу кожному в будь-якому питанні чи вирішенні проблеми. Такий
зв’язок з учнями допомагає працювати із задоволенням, отримуючи насолоду від
роботи. Саме діти є тм стимулом, який заряджає позитивом і енергією. Так, разом
з учнями ми готуємося і беремо участь не лише у предметних змаганнях, а й є
постійними учасниками літературного конкурсу «Проба пера», роботи моїх учнів
зайняли призові місця в районному етапі конкурсу творчих робіт «Здорове життя –
успіх буття». Моя здібна і креативна учениця-випускниця Гудименко Катерина, яка
полюбляє віршувати, своїми мелодійними творами достойно показала себе на
районному етапі літературного конкурсу «Проба пера», отримавши перше місце. Її
роботи були направлені на обласний етап, де отримали визнання і почесне третє
місце (2014 н.р.). Також на цей конкурс я неодноразово представляла роботи
учениць, які пробують себе у написанні прози. І ось у 2019-2020 навчальному
році ми отримали почесне 3 місце в районному етапі з
роботою Герман Валерії.
Навчати дитину – не значить тільки задавати і перевіряти домашні завдання. Це процес тандему вчитель-учень, який дасть результат у позакласній роботі.. Як і інші предметники, я готую дітей до олімпіад. Кожного року мої учні є переможнцями (ІІ, ІІІ місця) районних олімпіад. Також ми пробували
Вже третій рік поспіль я збираю дітей у творчу групу, що існує на базі нашого закладу у вигляді драматичного гуртка. У перший рік роботи гуртка ми взяли участь у відбірковому етапі Всеукраїнського фестивалю дитячої та юнацької творчості «Чисті роси», номінація «художнє виконавство» - «Лелеченька», номінація: обряд, фрагмент обряду. Зайняли перше місце і поїхаи у місто-герой Путивль на обласний етап. Всі діти-учасники дуже переживали і хвилювалися, адже на такий рівень ми вийшли вперше. З обласного етапу ми привезли почесне неочікуване ІІ місце. Адже в обласному етапі свої заклади представляло дуже багато колективів, які вже не перший рік займалися таким видом творчості. Ми просто повірили у свої сили і зрозуміли, що все можливе, а на неможливе треба трохи більше часу. Далі були районні конкурси «Маски Мельпомени». Ми представляли свій заклад у у відбірковому етапі Всеукраїнського фестивалю дитячої та юнацької творчості «Чисті роси», номінація «театральне мистецтво»-«Маски Мельпомени». Зайняли ІІ місце. У 2019-2020 н.р. знову взяли участь у у відбірковому етапі Всеукраїнського фестивалю дитячої та юнацької творчості «Чисті роси», номінація «художнє виконавство» - «Лелеченька», номінація: обряд, фрагмент обряду. За свої старання отримали подяку.
Науково-методична
діяльність
Використання
вчителем сучасних освітніх
технологій. Обгрунтування їх вибору
У своїй діяльності люблю використовувати здобутки сучасної педагогіки. Слідкую за новинками, що з’являються у методичному підході до викладання предметів. Є активним учасником різноманітних професійних, педагогічних спільнот у Фейсбуці. У них ми з колегами з усієї України ділимося досвідом проведення уроків та виховних заходів. Також саме з фейсбук-спільнот черпаю родзинки на свої уроки.
Під час викладання літератури вчитель повинен стати для учнів не тільки лектором, який доносить інформацію, а й екскурсоводом, істориком, театральним діячем. Нинішніх учнів важко зацікавити звичайним підручниковим матеріалом. Тому доводиться накопичувати та систематизувати інформацію у різноманітні пантбуки, лепбуки, ментальні карти.
У своєму розвитку, як творчий вчитель, постійно переглядаю методичні вебінари, курси, конференції. Останнім часом вони спрямовані на вдосконалення ціннісно-орієнтовного підходу до викладання предметів.
Крім того, що я є постійним учасником різноманітних спільнот, також веду свої сторінки на освітніх платформах ВСЕОСВІТА і НА УРОК. Ці платформи є дуже зручними у використанні. Вони допомагають знаходити цікавий матеріал до уроків, а також публікувати власні розробки.
Особливе значення надаю веденню власного блогу та ютуб-каналу. На цих ресурсах викладаю матеріал, що допоможе колегам при вивченні різних тем. із задоволенням ділюся творчими доробками у вигляді презентацій та відеороликів, які навчилася перетворювати у невеличкі фільми.
Як зазначала, активно користуюся освітніми платформами. Часто працюю над авторськими розробками. Остання публікація - це конспект уроку з позакласного читання із зарубіжної літератури за твором сучасної письменниці Анджели Нанетті " Мій дідусь був черешнею". Цей конспект уроку я подала на конкурс "Панорама ідей" від журналу "Зарубіжна література в школах України" №3, березень, 2021.
Також збагачую свою бібліотечку досягнень постійними свідоцтвами та сертифікатами за опублікований онлайн-матеріал. Маю подяки та грамоти за активну участь в роботі, спрямованій на підвищення якості освіти від освітніх проєктів "ВСЕОСВІТА " та "НА УРОК". Спостерігаючи активність на своїх сторінках , радію, що моїми матеріалами користуються. Також цікавлюся створенням онлайн тестів, сама їх генерую, за що також маю відповідні сертифікати.
Крім того, що проходжу обов*язкові курси підвищення кваліфікації при Сумському інституті післядипломної освіти, слідкую за новинами на різних освітніх ресурсах:
Курс на платформі ЕдЕра "Академічна доброчесність""
Протидія торгівлі людьми"
Курс "Бери і роби" по використанню ІКТ на уроках гуманітарного циклу
Платформа ВИЩЕ - курс по створенню продуктивних презентацій
Інститут післядипломної педагогічної освіти Київського університету ім. Бориса Грінченка - комунальний заклад підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів освіти - курс "Сучасний урок літератури (методичний аспект).
В цілому опанувала і навчилася:
- створено і активовано блог
- створення відеопрезентацій
- активовано ютуб-канал
- створення коміксів
- створення ментальних карт
- створення стрічки часу
- створення онлайн тестів
- створення онлайн пазлів
- переглянула актуальні вебінари на платформах Всеосвіта та На Урок щодо проведення дистанційного навчання
- створення онлайн ребусів
- створення і використання онлайн дошок Jamboard i Padlet
- переглянула вебінари СОІППО
Немає коментарів:
Дописати коментар