9 клас

тема. Шолом-Алейхем (18591916). «Тев’є-молочар». Сучасні інтерпретації твору в театрі, кіно та інших видах мистецтва

1. Перегляньте сюжет, співставте з прочитаним твором.
2. Кількома реченнями запишіть свої враження від прочитаного твору
3. Охарактеризуйте образ Тев'є
4. У розділі "ФІльми за вивиченими творами" знайдіть фільм "Тев'є-молочар" (1, 2 серії)



тема. Бернард Шоу і його "Пігмаліон"
Завдання
1. Перегляньте відео
2. Занотуйте цікаві факти з викладу інформації вчителя.
3. Перегляньте презентацію.
4. Зробіть опорний конспект за життям і творчістю Б.Шоу
5. Прочитайте п*єсу "Пігмаліон"

            





Підсумкове тестування за твором Генріка Ібсена "Ляльковий дім"

Дев*ятикласники! Пройдіть  тестування за цим посиланням
Генрік Ібсен "Ляльковий дім
https://vseosvita.ua/test/go-settings


тема. Робота з твором "Ляльковий дім" Генріка Ібсена

1. Для початку я б хотіла познайомити вас з історією написання п*єси "Ляльковий дім"
Творча історія п’єси Г. Ібсена «Ляльковий дім».

   П’єсу      «Ляльковий        дім»  написано    1879 року. В       основу драми Ібсен         поклав       реальну     подію. Прототипом     Нори,         головної   героїні твору,         стала норвезько­данська      письменниця       Лаура        Кілер.  Під  впливом п’єси         Ібсена         «Бранд»     19-­річна     дівчина      написала книгу   «Дочки Бранда»,         яка    вийшла      друком      1869 року під псевдонімом. З нею        познайомився         драматург і        порадив авторці розпочати літературну         творчість.  Вони         потоваришували.         Після смерті батька Лаура з матір’ю    переїхала   до         Данії,         де      1873 року  вийшла заміж за ад’юнкта*   Віктора     Кілера.         1876­го      Віктор захворів, і його потрібно   було лікувати     на      Півдні.       Він         не захотів звертатися по допомогу         до     свого багатого    батька,       хоч   як його  Лаура        не просила.         Тоді  вона  таємно       взяла позику       в банку. За неї поручився її       впливовий багатий      друг.  Чоловік      зцілився від хвороби.  На         зворотному         шляху        в        Мюнхені    Кілери відвідали Ібсенів.      Лаура         по     секрету      все    розповіла  Сюзанні, дружині Ібсена.     Після         повернення         до    Данії знову         потрібні    були гроші         для переїзду         до     іншого       міста.         Лаура       знову         взяла позику у формі векселя.         За      неї     поручився далекий      родич,        комерсант. Поки спливав     термін         погашення векселя,      Лаура        нездужала після пологів       і        не      мала         грошей.     Родич         теж    перебував  у складному        матеріальному    становищі         і        не      зміг   викупити    вексель.  Лаура   в        розпачі      зважилася  видати         підроблений       вексель, але         передумала         та     знищила    його. Усі    її         дії     стали          відомі чоловікові.        Спочатку   він     їй      глибоко         поспівчував,       але    під упливом        сім’ї  та      друзів        змінив        своє         ставлення   до     неї     та почав     вимагати   розлучення,        яке    незабаром і         оформили. Дітей у Лаури     забрали,    її       визнали      психічно    хворою,         шахрайкою. Через       деякий       час    чоловік      передумав, перепросив         у         дружини    й повернув її       додому.     Вона розпочала літературну        діяльність         та поступово       виплатила  всі     борги.        Саме її       життя         стало основою для    сюжету       «Лялькового       дому».       Нора і        її       прототип мали багато         спільного,  але    була  й       істотна       відмінність:         Нора сама пішла         з         сім’ї, сама  протиставила      себе   суспільству         —     це      її свідоме   рішення. 

*Ад'ю́нкт (лат. adjunctus — приєднаний, зарахований, помічник) —
  1. У СРСР та сучасній Україні — військовослужбовець, що підготовлюється до педагогічної і науково-дослідної роботи у вищих військово-навчальних закладах.
  2. У Західній Європі і в Російській імперії — особа, яка займає молодшу наукову посаду, — помічник академіка або професора. В Російській імперії ад'юнкти були замінені доцентами згідно з університетським статутом (1803).
  3. Законами України визначено, що ад'юнкт:
  • особа, зарахована до вищого військового навчального закладу (вищого навчального закладу із специфічними умовами навчання) для здобуття ступеня доктора філософії[1]
  • вчений, який проводить наукові дослідження у рамках підготовки в ад'юнктурі вищого військового навчального закладу (вищого навчального закладу із специфічними умовами навчання) для здобуття ступеня доктора філософії[2].

2.  Бесіда за твором.
1.Хто є головними героями твору?
2.Яка сім’я Хельмерів на початку твору?(робота з підручником: прогляньте сторінки підручника і визначте дя себе, якою постає сім*я Хельмерів перед вами).

3. .Робота над будовою твору
Експозиція — напередодні Різдва, показане життя родини Хельмерів Зав’язка — у будинку Хелмерів з’являються фру Лінне та Нільс Крогстад: фру Лінне просить допомогти їй знайти роботу, а Крогстад — зробити йому «послугу».

         Розвиток дії — Крогстад шантажує Нору. Жінка у відчаї шукає вихід зі скрутного становища.

                          Кульмінація — лист від Крогстада, з якого Торвальд дізнається про злочин дружини, а Нора — правду про Торвальда.

                                                         Розв’язка — Нора йде із дому, відкритий фінал.

4. Ознаки нової драми Генріка Ібсена
- це п’єса про людську душу, у яких йдеться про трагічну боротьбу особистості за власний духовний світ;
- драматург істотно збагатив коло тем: соціальні проблеми, становище жінок у суспільстві, спадкові хвороби, влада грошей;
- у п’єсах «нової драми» немає чіткої межі між трагедією і комедією;
- композиція п'єс має інтелектуально-аналітичний характер, аналітизм композиції полягає в тому, що майже всі п'єси розпочинаються показом зовнішньої ілюзії щастя, а закінчуються катастрофою. Інтелектуальні тому, що завершуються осмисленням персонажами власного життя.
- незавершена кінцівка — найвидатніший внесок «нової драми» Ібсена у світову драматургію. Тут конфлікт не вичерпується після завершення дії. У «Ляльковому домі» розв'язка не є вирішенням проблем, а є їхньою постановкою. Відкритість фіналу відповідає вимогам проблемного театру, який створив Ібсен.

5. Проблема, що порушується у творі
Однією з проблем твору є емансипація* жінки у суспільстві.

*Емансипація - звільнення від якої-небудь залежності, скасування якихось обмежень, зрівняння у правах.


6. Проблемне запитання
У чому полягає символічність назви твору?

7. Створення анкети твору.
Тема. Розповідь про складне становище жінки наприкінці ХІХ ст. , мрія про вільну особистіть.
Проблематика: проблема моральної відповідальності людини за свій вибір і за інших людей; «втрати ілюзій» під впливом обставин; істинних і фальшивих ідеалів і цінностей; проблема жіночої емансипації.
Конфлікт твору: соціальний – зіткнення природних людських прагнень з нелюдськими, застиглими догмами суспільства; сюжетний – таємниця і «кримінальний» учинок Нори як несвідомий виклик буржуазному життєустрою, його законам; психологічний – «пробудження» і духовна боротьба Нори, її бажання по- справжньому розібратися в житті, усвідомити себе як особистість.

8. Домашнє завдання.
1. Опрацювати конспект (зробити відповідні записи до зошита)
2.  Аналізувати композицію твору, визначати символіку.




Завдання із зарубіжної літератури
Генріх Ібсен "Ляльковий дім"

https://learningapps.org/9472041

Немає коментарів:

Дописати коментар